חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך ארגוני צדקה פועלים

ארגוני צדקה הם ארגונים שקיימים במטרה לספק סעד ו/או לשפר את חייהם של אנשים מקופחים או סובלים ממצוקה מסוימת. ארגוני צדקה הם סוג של ארגון ללא מטרות רווח המוקדש למתן סעד וסיוע לאנשים הזקוקים להם. לעתים קרובות הם ממומנים על ידי תרומות מהציבור, והם מספקים את שירותיהם ללא תשלום.

ארגון צדקה הוא קבוצה של אנשים החולקים עניין או מטרה משותפים. הם גם מפגישים בין קבוצות אינטרסים או יחידים שונים עם יעד או מטרה משותפת. הארגון יכול להיות משוייך למשהו רשמי או לא רשמי. הוא עשוי להיות מאורגן סביב מטרות חברתיות, פוליטיות, כלכליות, דתיות או מקצועיות.

ניתן לסווג ארגוני צדקה לשתי קטגוריות: ארגוני צדקה ציבוריים וארגוני צדקה פרטיים. 

ארגוני צדקה ציבוריים הם אותם ארגונים שהוקמו על ידי הממשלה ורשומים בוועדת הצדקה. ארגוני צדקה ציבוריים עוסקים בפעילויות לשיפור החברה כולה כמו שתדלנות וקמפיין לשינוי פוליטי.

ארגוני צדקה פרטיים, לעומת זאת, הוקמו על ידי יחידים, קבוצות או חברות כדי לספק סעד לאנשים נזקקים. הם פועלים להשגת מטרותיהם באמצעות חברות אינדיבידואלית כגון איגודים מקצועיים, גופים מקצועיים ומועדוני ספורט.

 10 ארגוני הצדקה המובילים בעולם

לאחר שהבנו את המשמעות והערך שיש לארגוני צדקה, איך בוחרים למי לתרום? המבחר של ארגוני צדקה הוא גדול ויכול להיות מאתגר לבחור לאיזה ארגון לתרום. הנה רשימה של 10 ארגוני הצדקה המובילים בעולם. שווה לעשות מחקר באינטרנט ולהבין איך כל ארגון פועל. הנה הרשימה להלן:

1) יוניסף

2) קרן חיות הבר העולמית

3) הצלב האדום האמריקאי

4) הוועד הבינלאומי של הצלב האדום

5) רופאים ללא גבולות

6) הצילו את הילדים

7) גרינפיס הבינלאומי

8) אמנסטי אינטרנשיונל

9) Oxfam International

10) חזון עולם