חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסיבות להצלחה של עסק קטן ע"פ גיא כספי

הצלחתו של עסק קטן תלויה בצרכי הלקוחות שלו. אומר גיא כספי, מומחה בתחום הייעוץ העסקי.  במאמר זה גיא כספי מסביר מהן הסיבות להצלחתו של עסק קטן. על ידי הבנת הצרכים הללו, אתם יכולים להתאים את ההצעות שלכם כך שיתאימו לצרכים של הלקוחות שלכם באזור שבו אתם משרתים. 

העסקים קטנים לרוב צריכים לעשות דברים אחרת מאשר תאגידים גדולים. אין להם גישה לתקציבים גדולים ולצוותי שיווק, אבל זה לא אומר שהם לא יכולים להצליח. עסקים קטנים יכולים להשתמש במשאבים המוגבלים שלהם לטובתם. הם יכולים להשתמש בעובדים שלהם בצורה יעילה יותר, ויכולים להשתמש במשאבים שאינם בשימוש על ידי חברה גדולה.

גמישות כמפתח בהתאמת אסטרטגיות ויעדים 

גיא כספי טוען שהתכונה העיקרית שחייבת להיות לעסק קטן היא גמישות. לעסקים קטנים יש גמישות רבה בהתאמת האסטרטגיות והיעדים שלהם. לדוגמה, הם יכולים לשנות את כיוון העסק שלהם כדי להתאים לתנאי השוק המשתנים. הם יכולים גם להתאים את אסטרטגיות השיווק שלהם כדי להתאים לצרכים המשתנים של הלקוחות. גמישות זו נובעת מכך שעסקים קטנים אינם מוגבלים באותם הליכים בירוקרטיים כמו תאגידים גדולים יותר.

הגמישות שיש לעסקים קטנים עוזרת להם גם לשמור על הראש מעל המים בזמנים קשים. הם יכולים להפחית עלויות על ידי צמצום של דברים מסוימים כמו מאמצי שיווק או אנשי צוות. הם יכולים גם לעבוד על היבטים אחרים של העסק שהם רווחיים יותר עבורם מבלי לדאוג כיצד זה ישפיע על חלקים אחרים של החברה. לעסקים קטנים יותר יש את היכולת להתאים במהירות את האסטרטגיות והיעדים שלהם, מה שיכול להוביל להצלחה רבה יותר מאשר אילו היו פחות גמישים.